Válasz: A Leitha/Lajta monitor újjászületése weboldal üzenőfala
Tud esetleg valaki valamit a Maros sorsáról? Még a nyolcvanas években olvastam egy cikket, miszerint mindkét hajó elevátorként szolgált, ha jól emlékszem FK 201 és FK 202 néven
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
Fórum - TIT Hajózástörténeti, -Modellező és Hagyományőrző Egyesület » Leitha/Lajta monitor » A Leitha/Lajta monitor újjászületése weboldal üzenőfala
Tud esetleg valaki valamit a Maros sorsáról? Még a nyolcvanas években olvastam egy cikket, miszerint mindkét hajó elevátorként szolgált, ha jól emlékszem FK 201 és FK 202 néven
AHa valaki tudja aLajta 1871-es festését, színeit, kérem, írja meg nekem.Legalább a felépítmény,fedélzet, hajótest színeit
AHa valaki tudja aLajta 1871-es festését, színeit, kérem, írja meg nekem.Legalább a felépítmény,fedélzet, hajótest színeit
Doki pár hozzászólással ezelőtt megírta.
Mi pedig egy 3D virtuális sétát (gömbpanorámaképes interaktív virtuális séta) készítettünk a hajóról és a 20.-ai ünnepségről.
Megtekinthető a http://3dtour.eu/lajtamonitor/ címen.
Az újrakeresztelés képei felkerültek az Újrakeresztelés menüponthoz is.
Üdvözletem Mindenkinek!
Örömmel vettünk részt az augusztus 20-i ünnepélyen, amely a LAJTA napja volt! Minél több ilyen közös élményt kívánok valamennyiünknek!
Ünnep lenne ismét szépnek látni a IV.Károly/Sas/Szent Imre/Felszabadulás/Szőke Tisza hajót is. A végleges pusztulása előtt.
Üdvözletem Mindenkinek!
Örömmel vettünk részt az augusztus 20-i ünnepélyen, amely a LAJTA napja volt! Minél több ilyen közös élményt kívánok valamennyiünknek!
Ünnep lenne ismét szépnek látni a IV.Károly/Sas/Szent Imre/Felszabadulás/Szőke Tisza hajót is. A végleges pusztulása előtt.
Sajnos a Szőke Tisza már nagyon rossz állapotban van. Kb. 1 milliárd Ft-ba kerülne a felújítása, ami elég valószínűtlen, hogy összejön.
Tudom és nagyyon szomorú dolog. Személyes emlék. Üdv.
Változott a Lajta újpesti nyitvatartási rendje! Hétvégén 10-18 óráig látogatható a hajó.
Üdvözletem!
Íme néhány kép a készülődésről és az avatásról.
(Ha minden kis apróság kész lesz a belső térben, készül abból is sorozat)
http://www.photoblog.com/tomakoma/2010/ ztnap.html
http://www.photoblog.com/tomakoma/2010/ -deck.html
http://www.photoblog.com/tomakoma/2010/ -eltt.html
Az eredeti fotók nagy felbontásúak. Ha valaki szeretne valamelyikből kérni, az írjon a mailomra és küldöm. ([email protected])
T
Köszönjük! Másokat is bátorítanánk, hogy osszák meg velünk lajtás felvételeiket! Például egy videó, amit korábban találtam: http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/l DlTDMrAvsJ
Lassan jönnek az információk... Módosult a nyitvatartási idő, szombat-vasárnap már 20 óráig tart nyitva a Lajta Monitor Múzeumhajó. Még egy jó hír, hogy 18 éves kor alatt is ingyenes a belépés!
Sziasztok!
Az újpesti kiállítás nagyon látványos lett, a Kassa talán túl nagy volt ehhez az anyaghoz, de itt valahogy jobban mutatott.Sajnos a párhuzamosan futó programok sok embert elszipkáztak a megnyitóról, de így is szép számmal voltak kiváncsiak a kiállításra. A Lajtán délutánra beindult az élet, én csak leugrottam a megnyitó után, de este 7-ig maradtam, mert volt, hogy három turnusban kísértük a látogatókat. Rengeteg gyerek volt, tehát bíztató a jövő. Azért a Váci úti lejáróhoz és a pontonhoz ki kellene valami táblát tenni, mert a fák takarása miatt nem látszik a hajó, és azok akik nem céltudatosan a hajóra jöttek, csak tébláboltak a parton, mert nem tudták, hogy látogatható a hajó. Üdv! Cirkáló
Igen, én is úgy érzem, hogy így a kisebb helyen, jobban elosztott térrel (a Kassán ugye van egy baromi nagy tér...) jobb lett a kiállítás. Persze az ilyen "szigetes" elrendezést a Kassán is meg lehet csinálni, és ez sokkal jobban hat.
Tisztelt Barátaim!
Szombaton az eső és a hideg ellenére meglepően sokan jöttek megnézni a Lajtát. Volt aki a családjával, volt aki a motorozást vagy biciklizést megszakítva, volt aki bevásárolni indult de a buszról meglátta a hajót és leszállt csak a Lajta kedvéért, voltak hajósok és volt több idős bácsi, akik már a hajó belsejét nem tudták megnézni mert a lépcsőzést nem merték vállalni, de élvezettel sétáltak végig a fedélzeten. Sokan jelezték, hogy visszajönnek vasárnap, vagy a következő hétvégén a barátaikkal. Délután már segítséget kellett kérnünk, mert ketten nem győztük a vezetést, és mint mindig a segítség Hocza Pisti személyében jött. Az utolsó vendég hét óra után ment el és igen jó érzést hagytak bennünk. Volt vendégünk aki több órát töltött a hajón és élvezettel hallgatta végig Tamás előadását több alkalommal. Köszönöm látogatóinknak a szép hétvégét, érdeklődésükkel nagy örömet szereztek nekünk! P.R.
Az elmúlt napok borzasztó esős időjárása után felemelő volt a mai napsütéses nap. Folyamatosan tömegek tolongtak a hajón, négy, néha öt tárlatvezetőnek nyújtva munkát. Magam részéről egy-egy kör átlag háromnegyed óráig tartott, és ez alulmúlja egyes kollégák teljesítményét, akiket aztán rendszeresen sikerült a fedélközben beérni :-). Az utolsó csoport - mely egyébként fél nyolckor hagyta el a hajót - a jelenlévő kisgyerekekre tekintettel kifejezetten egyszerűsített és rövidített tárlatvezetést kért. Ez húsz percbe fért bele... Sok itt a mondanivaló.
3) És még valami: a felújitás nem a gyártáskori (1871/72-es), hanem az első átalakitáskori (1887-1894 közötti) állapotát mutatja a hajónak. A fegyverzetről Dr. Csonkaréti (Császári és Királyi hadihajók) a következőket írja: 1873-ban 2db 25cm/H21-es Wahrendorf löveg, átépítés után 1db 12cm/H35 Krupp bölcsős lövegállványon. A képek között 2db 15cm-es Wahrendorf van. Miböl adódik az ellentmondás? Előre is köszönöm a választ!
3) És még valami: a felújitás nem a gyártáskori (1871/72-es), hanem az első átalakitáskori (1887-1894 közötti) állapotát mutatja a hajónak. A fegyverzetről Dr. Csonkaréti (Császári és Királyi hadihajók) a következőket írja: 1873-ban 2db 25cm/H21-es Wahrendorf löveg, átépítés után 1db 12cm/H35 Krupp bölcsős lövegállványon. A képek között 2db 15cm-es Wahrendorf van. Miböl adódik az ellentmondás? Előre is köszönöm a választ!
Nincs szó ellentmondásról. A hajót ugyanis nem csak egyszer alakították át, hanem sokszor (1879-ben, 1887-ben, 1893-ban, 1914-ben és 1919-ben). A Csonkaréti Károly által említett löveget az 1893-as átalakításkor kapta.
Üdv:
Doki
Lajta monitor
Figyelem! Változás a vasárnapi nyitva tartásban: az utolsó látogatói csoport 15 órakor indul, mert a hajó 16 órakor elhagyja a kikötőt.
Piedone úrnak
Köszönet a válaszért és a fotókért. Engem a Nautica rijekai elérhetősége érdekelne. Horváth József könyvét beszkenneltem s el tudom juttatni CD-n.
Kedves Iván!
A Nautica az Omladinska 14. szám alatt található, de a blogomban (http://ifjmonarchista.blog.hu/2009/10/1
#c10933971) belinkeltem térképen is.
Az lenne a kérdésem, hogy van egy fotóm vasból a szépamról, hól lehetne felértékeltetni. Kb 1700-1800-as években készült
Vasból? Valami domborműről, karcról van szó? Én egy ilyet biztos nem adnék el, de kapásból a BÁV-ot tudnám ajánlani, mint kézenfekvő vállalatot.
Volt egy kis gixer, amiért egy darabig nem jelent meg rendesen az oldal. Ez most már megoldva.
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.
The pun_repository official extension is installed. Copyright © 2003–2009 PunBB.