Válasz: Ki mit épít?
Sziasztok!
Rendhagyó módon a modellezők közé furakodom, de Csák Zsolt tagtársunk nevében töltök fel pár fotót az épülőfélben levő Admiral Usakovról. Hozzáértőktől várjuk az észrevételeket.
Nem léptél be. Kérlek, lépj be vagy regisztrálj.
Fórum - TIT Hajózástörténeti, -Modellező és Hagyományőrző Egyesület » Épülő hajómodellek » Ki mit épít?
Válasz írásához belépek vagy regisztrálok
Sziasztok!
Rendhagyó módon a modellezők közé furakodom, de Csák Zsolt tagtársunk nevében töltök fel pár fotót az épülőfélben levő Admiral Usakovról. Hozzáértőktől várjuk az észrevételeket.
Sziasztok!
Rendhagyó módon a modellezők közé furakodom, de Csák Zsolt tagtársunk nevében töltök fel pár fotót az épülőfélben levő Admiral Usakovról. Hozzáértőktől várjuk az észrevételeket.
Várom majd a további képeket, de az eddigiek alapján is nagyon tetszik!
Szia!
Ez de szép egy vas volt fénykorában
Igazán érdemes megépíteni, a papír az számomra mumus, félek tőle
Majd még dobj fel pár képet az építésről.
Noh költözés és új munkahely miatt enyhén szólva is megálltam az építkezésben, de ősszel befejeztem az építési munkálatokat a TB IV-esen, és TB XI-esen. De hogy mikor festem le az nagy kérdés, mert a modellek Magyarországon, én pedig Angliában (karácsonykor mindent haza szállítottam).
Most a Wicher nevű francia építésű lengyel II VH-s rombolónak tervezek neki állni, igazi szépség ő is.
Háát remélem majd tudok pár képet is készíteni.
Dani
Sziasztok,
Régen jelentkeztem utoljára,mentségemre legyen mondva, a KAISERIN UND KÖNIGIN MARIA THERESIA tervrajzán dolgoztam. A rajz kész, úgyhogy folytatom a TbIV építését. A kormánylapáttal nem voltam megelégedve, ezért készítettem egy újat. 3mm-es plexiből készült, mert ez már elég vastag ahhoz, hogy a valódi forgáspontjában található tengelynek egy 1.5mm-es furatot fúrjak. A hajótest háta mögött, a kormánylapátba beragasztott 2mm-es rúd nem a valódi forgáspontja a kormánylapátnak, erre van a kormányrúd felcsavarozva. A lapátot még profilozni kell persze.
Üdv:Péter
Sziasztok,
A hajótest becsiszolása után megkezdtem a dörzslécek felragasztását. Rendhagyó módon a dörzslécet nem fából, hanem 2x2-es műanyag profilból készítem. Így nincs gondom a fa impregnálásával és ez a profil jobban követi a hajó alakját is, nem kell úgy megfeszíteni ragasztáskor. Tolómérővel sűrűn feljelöltem a hajótestre a dörzsléc helyét. Zsírtalanítás, érdesítés, utána pedig vékonyan epokittal felragasztva. Jó sűrűn rögzítettem kötöződróttal. Most jön a másik oldal, aztán az orrból induló dörzslécek.
Üdv:Péter
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni! A Kelén vagy Helka bordarajzát keresem. A felépítményről viszonylag sok forrás található a neten is, de a bordarajzokat ezidáig hiába kerestem. Korábban szó volt róla, hogy 1:33-as méretarányban már megépült ez a modell. Ezért bátorkodtam ide írni.
Előre is nagyon köszönöm a segítséget!
Üdvözlettel:
Heni
Sziasztok,
Hosszú szünet után ismét épülget a Tb. IV. Egyenlőre az íróasztalon is elkészíthető alkatrészeket kezdtem el készítgetni.
Még az ősszel volt egy kis időm a műhelyben is, akkor a kormánykötél vezető görgőit esztergáltam meg. A mostani "íróasztalos" adagba a 0,25mm-es nyomdai offszet lemezből készült alkatrészek voltak az elsők. A kormányállás védőpajzs két darabból készült. A nagyobbik két szélét ívesre hajlítottam. A kisebbiket pedig a pajzs tetejére passzintottam és odaragasztottam. Ezután a kormánykötél kábelcsatornái következtek. Ezt már régebben is megpróbáltam 0,5mm-es műanyag lemezből összeragasztani, de nem sikerült valami jól. Most viszont több féle négyzetes keresztmetszetű acél sablon, egy kis satu és egy kis fogó segítéségével sikerült mindkettőt elsőre összehozni.
Először egy teljesen négyzetes zártszelvényt hajtogattam a lemezből, aztán ferdére lereszeltem az egyik végét. A kis sikattyúban a horgonybakok születtek meg 0,5mm.es műanyag lemezből. Mivel a két darabot egyformára kellett kialakítani, ezért összefogtam két nyers és nagyjából méretre vágott műanyag lapot és együtt reszeltem ki a formájukat. Még erősítés gyanánt egy vékony lemez szalagot kell körben ráragasztanom a lapra merőlegesen. Utána úgy fog kinézni, mintha egy "T" profil lenne. A tiszti kabinokhoz vezető lejáró már régebbi darab, de most vettem észre, hogy az oldalfalai behajoltak. Ezért ki kellett őket glettelni.
Folyt.köv.
Üdv: Péter
Sziasztok,
Következő lépésként az orrban levő "parancsnoki" tornyot, rajta az ágyúplatformmal fog elkészülni. Azért ez, mert kíváncsi vagyok, meg tudom-e oldani hogy a pozíció lámpák valóban világítsanak és a hajótest is belülről ki legyen világítva. Ezt utólag nem tudnám már beépíteni. Ehhez a torony már korábban elkészül. Most az ágyú platformját kellett elkészíteni. Ezt deszka palánkozással akartam megoldani, ahogy az eredeti is volt. Anyagául 3,5mm x 0,8mm-es lécet választottam. A terv az, hogy minél könnyebb legyen és minél inkább hasonlítson az eredetire. Ezért nem akartam egy egyszerű rétegeslemezzel helyettesíteni a deszkákat. A kis lécecskéket nem is akarom más lemezre felragasztani, mert akkor alulról már nem mutat jól bár merevebb lenne. A léceket simán egymás mellé helyezve nem lehetett egyértelműen látni, hogy különálló lécekről van szó. Ezért minden léc egyik oldalát befestettem feketére. Így egymásmellé rakva egy nagyon kellemesen vékony fekete kontúrja alakult ki minden lécnek. A képen jól látszik az előkészített lécek csoportja.
A második képen pedig az ugyanilyen technológiával készült fényszóró platform összeragasztás és körkörösre való becsiszolás után.
Az így elkészített alkatrész viszont eléggé törékeny, ezért mindenképpen igényel egy erősítő vázat vagy rács szerkezetet alulról. Célszerű a léceket még összeragasztás előtt viszonylag pontosan méretre csiszolni, hogy az összeragasztás után már minél kevesebb anyagot kelljen róla leválasztani, mert eközben könnyen széttörik a ragasztásoknál.
Üdv: Péter
Segítséget szeretnék kérni abban, hogy hátha megvan valakinek a modellezés 1963-mas kb őszi lapszáma amiben szerepel a Swordsman motorcsónak tervrajza!
Apukámat szeretném vele meglepni, már egy ideje keresgetem azt a lapszámot, de sajnos sehol sem találtam meg ezidáig.
Előre is köszönöm!
[email protected]
Sziasztok,
Vége az idei versenyszezonnak, úgyhogy ismét folytatom a TB.IV építését. Még a fagy beállta előtt vízre szeretném rakni, hogy kipróbálhassam a kötéllel mozgatott kormánylapátot.
Ehhez először is két rézcsövet hajlítottam meg "S" alakban. A végeiket kicsit kitölcséresítettem. Így szépen lágyan be tudják vezetni a kötelet a fedélzet alá.
A fedélzet alá bevezetett kötelek egyenesen a szervó karjaihoz csatlakoznak. Azért hogy feszesen lehessen tartani a kötelet, az egyik ágba egy húzórugót iktattam be.
A hajótest végében a kormánylapát rúdjánál két görgőt kellett beépíteni. A görgő házát vörösréz lemezből hajlítottam, maga a görgőt pedig sárgarézből esztergáltam. Epokittel ragasztottam fel a görgőházat a hajótestre. A képen ideiglenes tengelyként átmérő 1mm-es fúrókat használok. Ez egyben a méretek érzékeltetésre is jó.
Szerintem nagyon jól sikerült, legalább is nekem tetszik. A szervó szépen tudja mozgatni. Remélem következő hétvégén vízre is tudom majd rakni és akkor élőben is ki tudom próbálni. Nagyon kíváncsi vagyok hogy elegendő kormányhatást tudok-e vele elérni és hogy elég erős-e.
Üdv:Péter
Utoljára Nostalgianavy szerkesztette (2014.09.28. 21:36:04)
Sziasztok,
Ma elhagyta a hajó a sója teret! A többi hajómból összelapátoltam az akksit, vevőt, szabályzót hogy ki tudjam próbálni. Egyenlőre csak a fürdőkádban.
Így csak pár centit tud előre és hátra menni, de az már most látszik, hogy gyors és fordulékony hajócska lesz. A súlypontja is elég alacsonyan van, ahogy nézem. Remélem hétvégén a tavon is ki fogom tudni próbálni.
Üdv: Péter
Sziasztok,
Egy újabb lépéssel előbbre jutottam. Túl vagyok a szórógittelésen. A gépháztetőt becsiszoltam és elkezdtem felragasztani rá az alkatrészeket.
Még a hajótestet is be kell csiszolni a szórógitt után, aztán arra is kezdhetem felrakni a mütyüröket. Innen jönnek a látványos részek. Most viszonylag rövid idő alatt sokat fog szépülni a hajó.
Üdv: Péter
Sziasztok,
Boldog Új Évet mindenkinek! A karácsonyi készülődés közepette is folyt a munka a sója téren. Felszereltem a gépháztatőre a világító ablakokat, már csak a réz ablakkereteket kell bele esztergálnom.
A nagy szellőző kürtőre pedig készítettem záró fedeleket.
Találtam két nagyon jó fotót is a hajóról, ahol ez a részlet kitűnően látszik. Szerintem nagyon jól néz ki, nekem tetszik.
Hamarosan felkerülnek a gépháztetőre a még hiányzó alkatrészek, legalábbis amit feketére kell festeni.
Üdv: Péter
Sziasztok,
Olyan érzésem van, mintha csak én építenék hajót! Tessék fotózni és felrakni a fórumra az épülő hajókat!
Visszatérve a saját hajómra, elsőnek egy kis gépi munka. Készülőben a kormánykerék:
Egyszerre 3db-ot készítek, ha mér egyszer befogtam az osztófejet az esztergámba. Csak az összehasonlítás végett a fúró 0.7mm-es.
Két újabb alkatrész készült el, a fényszóró és a hajókonyha. A fényszóróba a plexiből készül üveget majd csak a fényszóró festése után fogom beragasztani.
Üdv: Péter
Üdv mindenkinek, szervusz Péter,
biztosan nem építesz egyedül, én is elkezdtem a Tátra rombolót a rajzaid alapján. Illetve ez még nem igazán a hajó, mivel kísérlet képpen CD tartóból össze eszkábáltam a rádiószobát és túl üresnek tartottam a belsejét, ezért kutattam egy kicsit. Rádió távíró lett belőle:
Messze még a vége, de az első lépést megtettem.
Utoljára krisz szerkesztette (2015.06.05. 17:00:55)
Szia Krisz,
Nem Te voltál nálam a haveroddal bringával?
Amúgy gratula! Nagyon apró részleteket is megcsináltál, nem semmi. Nekem tetszik!
Milyen méretarányban építed a Tátrát? Egyszer átugranák hozzád, megnézni élőben is ami már elkészült.
Üdv
Péter
Üdv mindenkinek, szervusz Péter,
biztosan nem építesz egyedül, én is elkezdtem a Tátra rombolót a rajzaid alapján. Illetve ez még nem igazán a hajó, mivel kísérlet képpen CD tartóból össze eszkábáltam a rádiószobát és túl üresnek tartottam a belsejét, ezért kutattam egy kicsit. Rádió távíró lett belőle:
Messze még a vége, de az első lépést megtettem.
Szia Péter,
de, én voltam. Kösz a gratulációt! Ami a Tátrát illeti, ez minden amit megcsináltam eddig. Illetve magrajzoltam a 10 cm-es löveget egy CAD programban, hogy jobban lássam, értsem a rajzot. A lépték 1:50-hez lesz, még gondolkodom a hajtásláncon is. Nem rég lett kész a gyorsnaszádom, befejezem a cirkálóm, aztán szentelek több figyelmet a Tátrának.
Ha erre jársz, nyugodtan állj meg nálam (ha nem zavar a káosz a műhelyben).
Utoljára krisz szerkesztette (2015.06.06. 22:33:11)
Sziasztok,
Régóta tervezgettem már, hogy végre elkezdem építeni a TÁTRA osztályú rombolót. Ezek a hajók (és az elsüllyedtek pótlására szánt ERSATZ-TRIGLAV osztály) voltak az Osztrák-Magyar Monarchia legmodernebb rombolói.
A modellt a szokásos 1:50 méretarányban, műgyanta testtel és fedélzettel, rádió távirányítással fogom építeni.
A leendő modell méretei:
Hossza: 1668mm
Szélesség:152mm
Merülés: 48mm
Súly: közelítőleg 7kg
Sólyadeszkaként agy 14mm vastag OSB-ot használok. Erre hosszában két merevítőt csavaroztam. Így már nem hajlik le a saját súlyától:
Erre feljelöltem a hajó hossztengelyét, majd erre a bordák helyét. A bordákat egyenként kinyomtattam, majd ezeket a lapokat egy réteges lemezre ragasztva Oli Laci vágta ki nekem. A bordák aljára ragasztottam egy talpat, aminél fogva könnyen és pont merőlegesen lehet odacsavarozni a sólyadeszkához:
Ma idáig jutottam.
Üdv
Péter
Sziasztok,
Halad tovább az építés, csak nincs elég időm egyszerre építeni és írni is róla. Vagy az egyik, vagy a másik.
A bordák rögzítése után beillesztettem a gerincet. Itt néhány bordát fel kellett lazítani és alápakolni hogy szépen fussanak a többivel:
A bordákat a tat és az orr közelében kicsit becsiszoltam, hogy a rájuk hajlított palánkok szépen felfeküdjenek rájuk.
Ezután már indulhatott a palánkozás 3x10-es fenyőlécekkel. A léceket faragasztóval és gombostűvel rögzítem:
Az már egyből látszott, hogy ez a műhely kicsi ehhez a hajóhoz. De nem tudok műhelyt bővíteni, úgyhogy marad az örökös forgatás - hol a taton kell dolgozni, hol az orr részen:
Ahogy ívesedik a hajótest úgy kell egyre inkább egyedileg elvékonyítani a palánkokat, ezért belassult a munka:
Az orr és fartőke tömör fából lesz kifaragva.
Üdv
Péter
Sziasztok,
Lassacskán, de haladok a palánkozással. Egyre többet kell trükközni a palánkokkal. Az elején még egyszerűen csak hagytam párhuzamosan a palánkokat, de egyre inkább el kell keskenyíteni őket az orr és a tat felé is. Ez tovább lassítja a munkát, de palánkról palánkra egyre jobban kezd kibontakozni a hajótest formája.
Üdv
Péter
The previous spotlight on making new and enhancing existing framework , while the last essentially and unequivocally underline the general demonstration of circumvention of safety efforts, with the viable utilization of the learning being just rather auxiliary http://godacityhacks.com/
Válasz írásához belépek vagy regisztrálok
Meghajtja a PunBB, támogatja az Informer Technologies, Inc.
The pun_repository official extension is installed. Copyright © 2003–2009 PunBB.